מטפלת זוגית ברחובות | מטפלת משפחתית ברחובות
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
דף הבית >> טיפול בגיל השלישי
 
אם הגעתם לגיל השלישי, אני מתארת לעצמי שאתם שואלים את עצמכם לא פעם:
מה עכשיו אתחיל לטפל? זה לא מאוחר מדי?

אז, לא, גם בגיל השלישי, בו אתם פוגשים, מתרחשים מעברי חיים חדשים עבורכם ואיתם האתגרים הייחודיים להם. ומה עושים בטיפול? הטיפול בגיל השלישי אינו חורש את העבר באופן שיגרום לכם לשקוע בהם אלא להיפך העבודה היא באמצעות פריזמת ההווה וההתכווננות העתידית. משמעויות חיים הלובשות צורות מתחדשות ומתרחבות או מעמיקות ועמם המקום לכוחות וליכולות שלכם שבאו לידי ביטוי בחייכם. כיום כשתוחלת החיים מתארכת גם הציפיה לאיכות חיים גדלה והיא מתרחבת לתחומי ההנאה, יחסים קרובים ואינטימיים ופעילויות רבות. כך הטיפול פועל מתוך הגישה הרואה את חייכם כזכאים לחיים מלאים ככל האפשר.

אחד הנושאים שעדיין לא קיבלו מקום מספיק בתחום הטיפול הוא הסבתאות. קשיים וכאבים עשויים לעלות עם העלאת הנושא אצל רבים כמותכם. הכלה לא נותנת להתקרב או להרים את הרך הנולד? הבת ממעטת בביקורים לאחר שהתפרצה כלפיך ואז אינך רואה את הנכדים? כעסים לא מוסברים של ילדיכם עליכם כסבים, כשהם הפכו להיות הורים? כשנושאים אלו עולים ואתם חשים כאב וחוסר אונים.. זה המקום לתת לעצמכם לקבל את הטיפול הזוגי ..
אילה פנתה אלי לטיפול זוגי לאחר זמן רב בו היא חפצה להגיע לטיפול. ולמה טיפול? בעקבות מריבות בינה לבין בני, בעלה, שבעקבותיהן, אילה ובני הפסיקו לדבר ביניהם עד לאחר ימים אחדים. התברר ששמיעתו של בני נחלשה והוא סרב לבדוק ולקבל המלצה למכשירי שמיעה. כמו כן, השיח איתו השתנה לשיח בטונים גבוהים על מנת שיוכל לשמוע. בעקבות ירידה זו השיח המשותף בין בני ואילה הפך למצומצם מאוד. בני סיגל לעצמו עמדה שבה העדיף לא לשאול את הסובב על מה הם מדברים והתקשורת הפכה למצומצמת מאוד. הפגיעות הרבה שצבר בני השפיעה על כך שעם אובדן השמיעה, פחתה סבלנותו להקשיב לאשתו וכתוצאה מכך אילה הפכה פגיעה אף היא. במהלך הטיפול בני הגיע לבדיקות שמיעה ולהתאמת מכשיר כאשר העבודה הייתה מחזקת את החלקים הטובים בתקשורת שהיו עד לתקופה זו בין בני הזוג. במהלך הטיפול העבודה הייתה ממוקדת בהחזרת דפוסי תקשורת תוך עקביות במיקוד בהקשבה ההדדית. נושא הסבאות עלה, ההעדפות השונות של בני לעומת אילה, שעד כה נחווה אצל בני כהרגשה שלא מתחשבים ברצונו. זיכרון נעים שהוחזר בתוך חדר הטיפול, היווה את העוגן לבני הזוג להחזיר גם בתרגול בבית את החלקים הטובים בקשר. בתוך הטיפול התאפשר לבני ולאילה לשתף זה את זו ולהיפך בחלקים הכואבים שחוו בתקופה האחרונה ויחד עם זה להקשיב בהדדיות לשונות בציפיות בהתנהלות כסבים לנכדיהם ולמצוא דרך שתתחשב בשני הצדדים.

מרים ( גיל 64) אישה מיוחדת ובעלת מודעות עצמית גבוהה, פנתה אלי לטיפול בעקבות מחשבות אובדניות שהציפו אותה. מרים עברה פעמיים התמודדות עם מחלת הסרטן. לאחר שליוותה את אמה עד יום מותה ממחלת הסרטן אף היא. הדכדוך שחוותה בתקופה האחרונה הייתה בעקבות התגברות מחשבות שבעלה אינו מבין אותה ואינו פנוי עבורה. בעלה, צבי, לקראת תקופת הפנסיה לקח על עצמו פרוייקט רחב בעבודה והתקדם בדרגתו בעבודה. יחד עם זאת חוותה מרים את צבי עסוק יותר ופחות פנוי אליה. זכרונות כואבים על רגעים שחוותה שלא היה שם איתה בבדידות שחשה עם המחלה צפו ועלו מחדש, אלא שהפעם לא הייתה לה הלגיטימציה העצמית לכך שהיא בודדה וכואבת כי הייתה לאחר ההתמודדות בגבורה עם המחלה. אובדן המשמעות לתקופה זו של חייה יצרה תחושת ריקנות והפגיעות ביחסים עם בעלה התגברה. בטיפול, המיקוד היה באובדן המשמעות הנשית והמינית בהשפעת המחלה והטיפולים הכימותרפיים שהשפיעה על תפיסת הערך העצמי והביאה לפגיעות ולתחושת הבדידות. בטיפול החזרתי אל מרים את חווית הבחירה במשמעות לתקופת חיים זו ומרים יכלה לבחור להתמודד עם הקשיים והעכבות תוך יצירה והחזרת המשמעות הנשית הזוגית, האינטימית והמינית אל חייה מחדש. כאשר הבחירה היא לחיות ולאפשר את הזכות ליהנות וליצור משמעות לחיים בכל גיל.

ישנם פעמים שהטיפול הזוגי הוא בעצם הכנה לפרידה. זוהי פרידה העשויה גם להתרחש לאחר שלושים שנים ביחד. אף שהיינו רוצים שהטיפול הזוגי יצליח באופן שבני הזוג ירצו זה את זה ויחזרו בהשלמה. סיפורו של אלכס הוא דוגמא לטיפול זוגי שהחל בפגישה הראשונה ומשם הכיוון היה אחר..:

יפה הגיעה לטיפול הזוגי עם בעלה אלכס. בפגישה הראשונה הצהירה שהיא הולכת להתגרש ובעצם מביאה את בעלה אלי כדי שאעזור לו להתמודד עם השינוי שאינו מקבל כלל. יפה לא רצתה להגיע שוב לטיפול היא הייתה כבר בשלב שלאחר החלטה... אלכס המשיך להגיע אלי כאשר הטיפול היה ממוקד באבל ובאובדן. אלכס היה מתאר את האובדן של זוגיות עם יפה שחווה במקביל לפיטורין בעבודה, כאינפוזיה שמנתקים אותו ממנה כשעדיין הוא זקוק לה ביותר. האבל, ובניית המשמעות החדשה להמשך חייו הייתה מרכזית בטיפול. השינוי היה בגילוי עם העצמי :"בעצם הייתי משעמם בחיי הזוגיות" ממקום המשעמם אל חיפוש ותהיה אחר משהו אחר. בסיום הטיפול אלכס כבר השתלב בעבודה חדשה ודאג לפתח משמעויות בחייו תוך שהוא יוצר קשר מחדש עם ילדיו ומארח אותם בביתו.
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
אריאלה בכר- מטפלת זוגית ומשפחתית ברחובות.       ariela222@gmail.com

אריאלה בכר - מטפלת זוגית ברחובות |  מטפלת משפחתית ברחובות |  הדרכה הורים רחובות .
אריאלה בכר- טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות | ייעוץ זגי ברחובות .
כל הזכויות שמורות לאריאלה בכר.  אין להעתיק ,לצלם ו/או לאחסן במאגר מידע ואין להשתמש באף חלק מתכני האתר שלא בקבלת רשות בכתב











 
לייבסיטי - בניית אתרים