מטפלת זוגית ברחובות | מטפלת משפחתית ברחובות
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
דף הבית >> אודות
 
עובדת סוציאלית (MSW) פסיכותרפיסטית פסיכודינמית, מדריכה ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת.
תחומי מומחיות: זוגיות, הורות, מתבגרים וילדים, חרדות דיכאון ופוסט טראומה, EMDR, SEE FAR CBT,SE Somatic Experience)), טיפול במצבי לחץ ומשבר, ייעוץ למערכות חינוך.
אודות
זהותו של האדם צומחת ומתפתחת בתוך יחסי הגומלין במערכות יחסים הזוגית, במשפחה ובמעגלים הרחבים יותר עד למערכת הערכים והתרבות הכוללת. על כן גישת הטיפול הזוגי והמשפחתי מאפשרת לעורר שינוי מרפא בתוך מעגלי מערכות היחסים המשפחתיות. הטיפול המשפחתי, הקשוב לקולות חברי המשפחה, מאפשר לעשות שינוי תוך חיזוק של הכוחות- הקולות השונים בתוך המארג המשפחתי. יתרונה של גישה זו הוא במגמתה לתת מקום לקולות ודרכם לאפשר את השינוי המצופה. בטיפול המשפחתי אני רואה עין בעין תוצאות להתערבויות בטיפול לדוגמא, כאשר מגיעה המשפחה עם חבר משפחה, ילד או הורה עם הפרעות אכילה, התנהגויות חריגות, בעיות קבלת סמכות, חרדות ועוד.
גישה זו של הטיפול המשפחתי בעידן הפוסט מודרניסטי הרואה את האדם כמרכזי במפגש הטיפול (הגישה הנרטיבית- מייקל וויט), מתבססת על האמונה שקימת באדם היכולת לריפוי העצמי והטבעי שלו. על כן הוא במרכז המפגש והופך למומחה בטיפול בקושי בעטיו הוא מגיע אל הטיפול. גישה זו מגייסת אצלי את מחויבותי העמוקה ללמידה וחקירה בתחומי הטיפול הזוגי והמשפחתי וללמידת הכלים והגישות העדכניות לטיפול בהשפעות טראומה והחרדות על מנת לאפשר לאדם את הטיפול והגישה שתתאים לחיזוקו ולחיזוק יכולותיו בתהליך הריפוי העצמי.


השכלה אקדמאית והכשרה:
לימודי תואר ראשון רכשתי באוניברסיטת בר אילן. לימודי התואר השני באוניברסיטת תל אביב בביה"ס לעבודה סוציאלית.לאחר לימודי התואר השני התמחיתי בטיפול משפחתי ולאחר מכן בהדרכה בטיפול זוגי ומשפחתי.  בשנים האחרונות התמחיתי בפסיכותרפיה פסיכודינמית וכיום בלימודי המשך בתחום.

בנוסף למדתי את הגישה והטיפול הנרטיבי במשך שנתיים במכון ברקאי המומחה בתחום הטיפול הנרטיבי. גישת הטיפול הנרטיבי הדוגלת בפונה לטיפול כמרכזי בבחירת השינוי הרצוי לו בקשר הטיפולי ומעצימה את יכולתו לצאת מהקשיים, מהווה בסיס ראשון לגישתי אל הטיפול ואל האדם הפונה לטיפול ובכך אני רואה מנוף לצמיחה ולהתפתחות.
התמחות בטיפול בפוסט טראומה, בהפרעות חרדה ודיכאון תוך שימוש בשיטות ה- EMDR,SEE FAR CBT
ו- SE (החוויה הסומטית Somatic Experience). מטפלת מוסמכת SEו- EMDR ומדריכה מוסמכת לטיפול EMDR. כיום אני עדיין לומדת וממשיכה להתמחות בתחומים אלו ומשתתפת בקבוצות הדרכה קבועות בכל שיטה ומתעדכנת בלימודים ובהתפתחויות בשיטות אלו.

ניסיון מקצועי:

את ניסיוני המקצועי צברתי משנת 1986 בעבודה במסגרת פנימייתית חינוכית כעובדת סוציאלית בה פיתחתי שירות סוציאלי הפועל בגישה מניעתית הכולל הנחיית צוותים חינוכיים וטיפול קבוצתי ופרטני פסיכותרפיה במתבגרים. במהלך שנים אלו התפתחתי בתחום הטיפול הפסיכותרפויטי במתבגרים תוך שאני לומדת בתהליך הדרכתי וייעוצי קליני אינטנסיבי.
במשך שבע שנים במסגרת התחנה הקלינית במינהל לחינוך התישבותי עסקתי במתן ייעוץ והדרכות לעובדים סוציאלים במערכות פנימייתיות. ההדרכות היו על טיפול, פסיכותרפיה, עבודה מערכתית והנחיית צוותים. ההדרכות התבססו על הניסיון והידע שצברתי בשנים הרבות בהן עבדתי עם מתבגרים בפנימיה ועל הלמידה האקדמית שרכשתי בשנים אלו.
במקביל לכך, עסקתי במתן טיפול ישיר, פסיכותרפויטי וטיפול זוגי ומשפחתי ובמתן הדרכות למטפלים בסניפי ת.ל.מ. ( רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ, אבחון והכשרה). הטיפול ניתן לסובלים מפוסט טראומה בנפגעי פעולות איבה, אבל ושכול, אירועים טראומטיים רפואיים, פגיעות מיניות ותאונות דרכים, הפרעות חרדה ודיכאון. כמו כן, בטיפול זוגי, ומשפחתי במשברים , מעברים בחיים, הפרעות אכילה, וגיות והורות, טיפול במתבגרים ובמשפחות וילדים באימוץ ואומנה. 
במקביל לכך ועד היום אני מנהלת קליניקה פרטית בה אני מקבלת לטיפול יחידים, זוגות ומשפחות ונותנת הדרכות למטפלים. 

 
 
 
   

 
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
אריאלה בכר- מטפלת זוגית ומשפחתית ברחובות.       ariela222@gmail.com

אריאלה בכר - מטפלת זוגית ברחובות |  מטפלת משפחתית ברחובות |  הדרכה הורים רחובות .
אריאלה בכר- טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות | ייעוץ זגי ברחובות .
כל הזכויות שמורות לאריאלה בכר.  אין להעתיק ,לצלם ו/או לאחסן במאגר מידע ואין להשתמש באף חלק מתכני האתר שלא בקבלת רשות בכתב











 
לייבסיטי - בניית אתרים