מטפלת זוגית ברחובות | מטפלת משפחתית ברחובות
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
דף הבית >> טיפול זוגי >> טיפול זוגי -טיפול בטראומה
 
בטיפול הזוגי, כאשר אני נתקלת באלמנטים של השפעות שלאחר טראומה ביחסים בין בני הזוג, אתייחס למקום שהטראומה יצרה בתוך יחסי הזוג. העבודה בטיפול הזוגי תתמקד בהתמודדות איתה וביצירת הערוצים המאפשרים חזרה לחיי זוגיות מזינים ומצמיחים.

לדוגמא: זהבית ויואל הגיעו אלי לטיפול זוגי בעקבות מריבות ביניהם. במהלך הפגישה הראשונה זיהיתי שמהלך המריבות ביניהם טעון בשל התפרצויות זעם של יואל שהחריפו במהלך השנתיים האחרונות. בהתאם בדקתי עם יואל לאירועים בחייו כולל התקופה האחרונה בה חל השינוי. התברר שיואל נכח בשריפה שפרצה במקום עבודתו במהלכה היה בסכנת חיים וחבר מהעבודה קיפח את חייו באותו אירוע. מאז הופיעו אצל יואל קשיים בשינה, הופיעו חלומות בעתה ועם הזמן התברר שהיה נתקל בהתקפי זעם כלפי אשתו. עם הזמן זהבית התלוננה שכל מטלות הבית עברו אליה, ובהתאם יואל הפך לפאסיבי במשפחה ונוטה להירדם על הספה אל מול הטלויזיה.

מעמדו של יואל בתוך התא המשפחתי היה בנסיגה ובהתאם יואל התכנס בתוך עצמו למעט המריבות בינו לבין זהבית. בטיפול הכנסתי אוריינטציה של עבודה עם טראומה במעגל הזוגי. כלומר, השינוי במימד היחסים הזוגי היה תהליך של העבודה עם הטראומה כאשר החזרה של יואל לתפקוד הזוגי על כל משמעויותיו, בתחום הזוגי וגם האינטימי, טרום האירוע הטראומטי, הייתה חלק מתהליך הריפוי להשפעת הטראומה.

טיפול זוגי עוסק לא פעם בטראומה שקרתה במיניות (יחסי האישות) בין בני הזוג. דוגמת חווית אונס בתחילת הנישואין וכן עכבות ביחסים האינטימיים אצל אחד או שני בני הזוג, השפעות על יחסים אינטימיים כתוצאה מטיפולי פוריות או כתוצאה מחוויה קשה של לידה שקטה בשלב הריון מתקדם, גילוי נטייה הפוכה ( זהות מינית) של אחד או שני בני הזוג.

יעל נשואה (35) ואם לשתי בנות פעוטות, הגיעה אלי לטיפול בעקבות דיכאון שפרץ לאחר פיטורין מהעבודה. תחושה של בדידות בחיי הזוגיות, בחיים החברתיים וביחסים עם משפחת המוצא הציפה אותה במשך היום.

במהלך הקשר הטיפולי, חשפה יעל שהיא חשה משיכה מינית לנשים שהיא חווה כבר מהיותה בת חמש עשרה. המשיכה שהיא חווה כיום לחברה מעסיקה אותה רבות והיא מרגישה מוטרדת ונסערת מאוד. את הסוד יעל לא ספרה לבעלה, אך ההסתרה מקשה עליה בקשר איתו. בטיפול התמקדתי בסוגיית הבחירה העצמית של יעל.

הגדלת דרגות החופש לבחור הינו החלק החשוב כמענה למצוקה שחוותה יעל. חלק זה מאפשר ליעל להתבונן ולהתארגן אחרת באשר למתח ולתחושה הכלואה עם הקשיים שעולים בעטיה של שמירת הסוד מפני בעלה ועם עצמה. במקביל לכך עלו זיכרונות מוקדמים של אירועי פגיעה מינית ביעל בתוך המשפחה בהיותה ילדה קטנה. אירועים אלו חברו לנושא משמעותי שהיה חוויתה של יעל כילדה דחויה במשפחה ובחברה. חוויה של אי הערכה שפגעה בדימוי העצמי הנשי של יעל הפכה לכיוון עבודה בטיפול.

העבודה עם הטראומה שהייתה בילדותה סביב אירועים של השפלה וחווית הדחיה סייעו ליעל לעבוד עם זכרונות החוויה הגופנית והנפשית שעוררו את המצוקה בקשרים בין אישיים. בכך התאפשר ליעל להקל על המצוקה אותה היא חוותה ולנתב ולחזק מחדש את הדימוי העצמי הנשי. בסיום הטיפול, יעל חווה שביעות רצון בקשר הנישואין והתפתחות של חוויה טובה בקשרים בין אישיים עם חברות.

תהילה הגיע לטיפול בעקבות דילמות בקשר עם חבר. במהלך הטיפול עלתה רתיעה גדולה מהקשר המיני וכמו כן מחשבות מציפות אודות קשר קודם עם בחור גדול ממנה שניצל אותה מינית לאורך שבע שנים עוד מהיותה נערה. במהלך הטיפול, התפתח הקשר עם החבר הנוכחי לכיוון של נישואין. שני בני הזוג הגיעו אלי לטיפול זוגי טרום הנישואין ובמהלך תקופה ראשונה של הנישואין .

במפגש הזוגי העבודה התמקדה על ההתאמה בין שני בני הזוג בציפיות ובתהליך ההתקרבות האינטימית על מנת לאפשר לתהילה לחוות תמיכה בריאה בקשר הזוגי החדש והנבנה. כמו כן לחזק את יכולותיה של תהילה לבחור להתמודד ולאפשר לעצמה גם להנות באופן שאינו מייסר או מותיר אותה באשמה מה שמאפיין בקשר הקודם.


בטיפול, אני מתייחסת לאירועים מוקדמים שהשפיעו על התופעות המעכבות ביחסים האינטימיים בין בני הזוג. במצבים שאני מעריכה שהעבודה על היחסים הזוגיים בהווה כלואה ונצרכת לעבודה עם האירועים המוקדמים, אני נותנת את האפשרות לעבוד ו"לשחרר" את האנרגיה הטראומטית שנכלאה בגוף ובעולם הרגשי. עבודה זו היא מפתח להטבה משמעותית בפגיעה ביחסים האינטימיים בין בני הזוג.

 
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
אריאלה בכר- מטפלת זוגית ומשפחתית ברחובות.       ariela222@gmail.com

אריאלה בכר - מטפלת זוגית ברחובות |  מטפלת משפחתית ברחובות |  הדרכה הורים רחובות .
אריאלה בכר- טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות | ייעוץ זגי ברחובות .
כל הזכויות שמורות לאריאלה בכר.  אין להעתיק ,לצלם ו/או לאחסן במאגר מידע ואין להשתמש באף חלק מתכני האתר שלא בקבלת רשות בכתב











 
לייבסיטי - בניית אתרים