מטפלת זוגית ברחובות | מטפלת משפחתית ברחובות
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
דף הבית >> כלים טיפוליים
 
ארגז הכלים שלי:
אז מה זה כלי  בטיפול?

 כשאתם בוחרים בטיפול אתם שוקלים מי האדם שיטפל בכם ועם אילו כלים תצאו בסיומו של טיפול.  ארגז הכלים שלי הינו ארגז הבנוי בשתי קומות. הקומה האחת הינה הבסיסית והמרכזית שהיא הגישה הטיפולית שהינה מבנה שמתפתח ככל שהמטפל מעשיר ומעמיק את הידע ואת הבנה הטיפולית. הגישה הטיפולית פועלת בשני מישורים. המישור האחד הוא העבודה עם הבעיה איתה הגעתם אל הטיפול והמישור השני הוא העבודה באמצעות הקשר בטיפול הנרקם ביני לביניכם שהינו תחום היחסים הבינאישיים באמצעותו ניתן  לטפל בנושאים הקשורים לרגשות, תגובות, תפיסות ומחשבות ודפוסי יחסים.

הקומה השניה של ארגז הכלים מחולקת לתאים. בתאים אלו מחכים להם הכלים הטיפולים.  מהם אוכל לבחור עבורכם את הכלי או השילוב שעשוי להתאים לכם ולקושי איתו הגעתם.

ראוי לציין שכלים אלו מהקומה השניה שואבים את בסיסם מהנחות הבסיס של הגישה הטיפולית ומהתפתחות העדכנית כיום בהבנת הנפש ומח האדם.

 לפני כעשור התוודעתי אל הגישה הנרטיבית למדתי אותה במשך שנתיים ומאז אני רואה בה כבסיס לפגישתי אתכם כאשר אתם מגיעים לטיפול. הגישה הנרטיבית מפרידה בין הבעיה איתה אתם מגיעים לבין חוויתכם את עצמכם כבעיה. גישה זו מאפשרת לכם להתחיל לנוע וליצור שינוי שמעצים את יכולותיכם להתמודד עם הקשיים. להלן אציג שלושה כלים בהם התמחיתי בשנים האחרונות. המשותף לכלים אלו יושב גם על הקשב לכם, מתוך ההנחה שאתם מרכזיים בטיפול, המומחים בבעיה איתם הגעתם אלי ובהתאם שותפים בהתמודדות איתה.הכלים שלהלן הינם מהכלים העדכניים והמפותחים הנשענים על הבנות עדכניות בתחום חקר המח :
 
EMDR
- עיבוד מחדש והקהיה שיטתית באמצעות תנועות עיניים ((Eye Movement Desensitization & Reprocessing הוא אחד הכלים המפותח ורווי המחקרים בעולם העובד באופן יעיל וממוקד עם חרדות ומביא לשינוי משמעותי בהתקפי חרדה.  זהו כלי העובד על כל הערוצים שהוזכרו לעיל (קוגניטיבי, רגשי, תחושתי ופיסי) בשילוב עם עבודה של תנועות עיניים. בתהליך זה העבודה שלי אתכם מתמקדת על הקהיה ( הפחתת החדות) של עוצמת הרגש החרדתי או המציף באמצעות חשיפה הדרגתית לטריגר מעורר העוצמה הרגשית. כאשר המערכת האחראית על ההישרדות מסתגלת לתהליך ומאפשרת שחרור של העוררות, הדריכות יורדת וההקשרים מעוררי אי הנוחות, החרדה או תגובתיות רגשית אחרת פוחתים בעוצמתם.

למי מתאים הטיפול ב-EMDR?
EMDR זוהי שיטת טיפול וגם כלי טיפולי, הEMDR מתאים לכל סוג של חרדה, לעבודה עם התקפי חרדה, ותופעות פסיכוסומאטיות שונות כמו מגרנות, כאבי בטן, מחושים בגוף ועוד. כמו כן הוא גם מצוין לעבודה עם אירועים טראומטיים בהתערבות מיידית וכן לאחר זמן. כיום הטיפול ב-EMDR תופס תאוצה מחקרית וכמו כן מתפתח לסוגי קשיים שונים כולל עבודה עם מצבים נפשיים מורכבים,בעיות וקשיים ביחסים בין אישיים, הפרעות קשב וריכוז, מצבי דיכאוון, אובדן ושכול, הפרעות אכילה, התמכרויות ועוד.

SOMATIC EXPERIENCE -החוויה הסומאטית
החויה הסומאטית הינה כלי טיפולי ולמעשה גישת חיים.
מתוך צפייה בבעלי חיים פיתח דר. פיטר לוין שיטת ה-SE המתבססת על הבנת התפקוד של המח. זוהי גישת חיים הרואה במודעות גופנית את הדרך לרפא ולהחלים מסימפטומים שונים שמופיעים בעקבות טראומה. גישה זו בעצם מגלה את היכולת הטמונה במוח האנושי לרפאות את עצמו. כשהגוף מגיב לטראומה הוא נדרך, מתכווץ עם פחד, קופא אל מול האיום, ואף מתמוטט במצב שמרגיש חוסר אונים. לא פעם אנו אף חווים תגובה של הגוף המנתקת את החוויה הרגשית ברגעי האימה או, למשל, ניתוק של הזיכרון, שלא זכור מה והאם אכן התרחש האירוע, אלו תגובות הגנה חיוניות במצב האימה. תהליכים נפשיים אלו הנחווים גם בגוף מגנים על הנפש והגוף במצבי האימה. תהליכים אלו משתחררים באופן טבעי עם חלוף תחושת הסכנה לאחר האירוע. אולם ישנם מצבים בהם חזרה למצב המאוזן באמצעות התהליך המרפא הטבעי של הנפש והגוף, אינו מתרחש או שנתקע ואז האדם סובל מהטראומה כיוון שמתקבעים אצלו סימפטומים של הטראומה. סימפטומים של הטראומה יופיעו בדריכות שלא נרגעת, פלאשבקים, התקפי זעם, קוצר סבלנות, התקפי חרדה, הימנעויות מפעולות או הימצאות במקומות שמזכירים את הטראומה. תחושות של כישלון, אשמה וכעס על האחרים או על עצמי יכולות להתקבע בדפוס חיים של אדם כתוצאה ממצבים אלו כאשר ההבנה היא שהיתקבעות זו יושבת על תהליכים שלא השתחררו. על כן הבנת הסימפטומים בגישה זו תהיה על כך שהם סימפטומים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים בד בבד.
החוויה הסומטית היא דרך של עבודה עם הגוף והנפש יחדיו מכיוון שהתגובות לטראומה נחוות בערוצים אלו. העבודה הינה דרך ההכרה במנגנון המרפא הטבעי שבמח תוך שימת הלב לתחושות פנימיות שלנו בעומק הכולל את הרובד הגופני תחושתי. השבת המנגנון המרפא לתפקודו הטבעי באמצעות הקשיבות לחוש החישה (ESLF  ESNSE  ) הינה יסודה של הגישה.

SE FAR CBT-
זהו מודל שנבנה על ידי פרופ' מולי להד ומיקי דורון. בפרוטוקול זה אוגדו מרכיבים מתחום הטיפול החדשני והעדכני בטראומה  SE, PE ו"הזיכרון הגופני" של דר. פיטר לוין וואן דר קלוק. כמו כן, מרכיב ה-FANTASTIC REALITY  שפותח על ידי פרופ' מולי להד העובד תוך שימוש במרחב הפנטסטי כמרחב ההחלמה באמצעות שילוב קלפים טיפוליים וכן שילוב עם הפסיכותרפיה הקוגניטיבית התנהגותית. המבנה של המודל עובד בעיקרון של חשיפה ממושכת שמביא להקהיה רגשית בעבודה עם הטראומה באמצעות חשיפה חיה ושחזור בדמיון. מודל זה נתמך מחקרית והינו טוב בעבודה עם חרדות, טראומות לכל סוגיהן.
 

 
 
טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות
אריאלה בכר- מטפלת זוגית ומשפחתית ברחובות.       ariela222@gmail.com

אריאלה בכר - מטפלת זוגית ברחובות |  מטפלת משפחתית ברחובות |  הדרכה הורים רחובות .
אריאלה בכר- טיפול זוגי ברחובות | טיפול משפחתי ברחובות | ייעוץ זגי ברחובות .
כל הזכויות שמורות לאריאלה בכר.  אין להעתיק ,לצלם ו/או לאחסן במאגר מידע ואין להשתמש באף חלק מתכני האתר שלא בקבלת רשות בכתב











 
לייבסיטי - בניית אתרים